Snälla snälla snälla snälla

Är 100 spänn mycket för dig?

Det sitter jag och funderar över just nu i periodpausen.

100 svenska riksdaler får man inte så mycket för.

Du får till exempel inte lunch för två personer. Du får inte en tröja på de flesta affärer. Du kan inte köpa en rejäl köttbit på ICA för en hundring, och du går inte och ser en  elitseriematch. Du får inte ett liftkort i en skidbacke och du kommer knappt tur och retur till Birsta (beroende på hur mycket soppa din bil drar såklart). Med buss räcker inte pengarna till resan.

Men för hundra spänn PER ÅR hjälper du folk som hjälper djur. Som tar hand om övergivna och förvildade djur och ger dem en trygg och behaglig tillvaro.

Jag utmanar alla er som läser den här bloggen. Jag vet, med en säkerhet som är absolut, att varenda en av er har en hundring att avvara. Det märks inte ens i era utgifter om ni slänger iväg en hundring till Katthjälpen eller Öbacka Djurhem. Men för folk som jobbar med det här gör det faktiskt all skillnad i världen.

Jag är inte Kenza, och jag har inte 100.000 unika läsare varje vecka. Fine. Så kan det vara. Men allvarligt talat, ni skulle göra mig så glad så glad om ni kunde ta och ge lite pengar till de här krakarna. Vi kan till och med säga att det skulle kunna vara eran födelsedagspresent till mig? Jag skulle faktiskt bli väldigt glad för det!

Jag har ju alltid drömt om att ha sisådär en tolv fyrtio kissemissar själv. Men jag har fått acceptera att det tyvärr inte kan bli så. Inte så länge jag älskar Johan i alla fall. Men sålänge jag har pengar över så tänker jag fortsätta att ge en hundring nu och då till katthemmen härikring. Kan ni inte vara jättebussiga och göra detsamma?

Och sen så skriver ni en kommentar till mig och önskar mig ett för tidigt grattis på födelsedagen. Bra! Då säger vi så! Thank you thank you!

För att stödja Katthjälpen i Sundsvall sätter du in pengar på PG 501707-4
För att stödja Öbacka Djurhem i Härnösand sätter du in pengar på BG 5790-4351 eller PG 440085–9.


(Och jag vet hur många ni är som läser, så jag tycker att det skulle kunna skramla in lite pengar till sötmissarna nu. Och du FÅR såklart skänka mer än 100 kronor. Skänker du 200 kan du väl skriva ett dubbelgrattis på födelsedagen.)

Kommentarer
Postat av: Jossan

ja det kanske man ska ta sig i kragen och göra. Katter är ju livet :-) Hoppas du hinner träffa våra två vildmonster i sommar när ni är nere. Johan vet jag inte om han kan/vågar :-D



Rafflande match ikväll, men jag måste säga att jag är otroligt stolt över Timrå som klarat sig så bra. Det trodde jag ALDRIG! Och dessutom har dom inte skämt ut sig totalt ikväll. Bra jobbat killar! Det är nog för att så fina flickor som vi hejjar på dom ;-)

2010-03-18 @ 21:51:20
URL: http://josselyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0