Om jobb

Hemma igen, mellanlandning i soffan innan After Work med vänner. Är hungrig som en varg nu, skulle nog kunna äta sushi nästan. Eller nej. Inte sushi. Aldrig mer sushi.

Jag vill bara få gotta mig lite i hur mycket jag gillar mitt jobb. Det är faktiskt det bästa jobb jag har haft under alla mina studentår. Och det bästa - det som betyder absolut mest för mig, det är att jag känner att jag kommer nånstans.

Jag gillar jobb som ger mig en skön känsla i kroppen. Som får mig att skutta ut därifrån och tänka att jag faktiskt är förjävla bra ändå. Att jag kan saker. Bra saker, och att jag får visa upp det jag kan och känna mig...ja jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt. Jag gillar mitt jobb helt enkelt. Jag känner mig lyckad och lycklig när jag kommer ut därifrån. Det låter självgott, men det är det inte. Var och en blir salig på sitt vis, och arbetslivsmässigt har jag nog hittat mitt sätt nu.

Nu blir det snabb uppfräschning av sminket och sen away we go. Kött, pommes och en pilsner står på menyn. Och så gott det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0