Kate W och politiken

Fan vad less jag är. Jag blir less och sur och rädd och trött bara jag tänker begreppet politik. Men ändå gör jag det, bara för att jag kan. Och för att jag fattar. Och för att jag inte tycker att det är så väldigt väldigt bra ställt med världen. Eller med Sverige.

Jag är ingen politikerblogg. Kommer hellre aldrig att engagera mig politiskt, men det känns som om det är läge för ett par tre retoriska frågor nu?

- Hur kan vi engagera konsulter som kostar miljoner för att spara miljoner? Kan man inte förutsätta att folk som nått höga positioner inom exempelvis kommun och landsting åtminstone ska besitta förmågan att tänka med hjärnan istället för med arslet. Varför har vi chefer om de inte kan tänka och fatta beslut själva? Nåt slags överbetalda galjonsfigurer?

- Hur kan vi säga att det är nödvändigt med arbetskraftsinvandring när vi redan har en hög arbetslöshet som bara ökar och ökar? Är det handläggarjobb på migrationsverket som ska få oss ur arbetslösheten? Och kostar det verkligen mer att öka antalet platser på läkarlinjen än att ta hit och skola om polska stafettläkare? Kan vi inte sysselsätta de nio miljoner som lever här idag, hur ska vi kunna sysselsätta ytterligare en miljon eller två? Jag undrar ärligt och uppriktigt om någon har ett svar på det.

- Hur kan vi motivera hela den förbannade rojalistpropagandan som i media och brus försöker intala oss att kungahuset är något annat än Sveriges dyraste socialbidragstagare? Att säga att kungahusets positiva PR går något bra för Sverige känns som förlegat kolonialtänk när världens största nationer klarar sig alldeles utmärkt med president... Bröllop för hundratals miljoner på det, och det räcker inte apanaget till? Fy satan.


Det är så mycket som är så satans fel med det här landet, med den här världen så man blir alldeles matt. Det känns som om det kanske är dags för folk att ta ut huvudet ur röven och börja fundera vad det egentligen är vi betala våra 33% skatt till?! Nu ska jag gå och äta lite mat som jag har köpt för mina skattade pengar. Det känns bra att tänka att jag med de luskronorna även har hjälpt till att betala konsulter och apanage/socialbidrag. Det känns riktigt jävla stabilt. Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0