Gäsp

Oj så skönt det var med sovmorgon imorse, även om jag inte sov så länge som jag först trodde - vi blev ju bestulna på en timme inatt. Tack för den staten, tar du inte nog av mig ändå tycker du?

Helgen har i alla fall bjudit på än det ena och än det andra. Först och främst jobbade jag i fredags, vilket avrundades med lite fredagsmys på tu man hand med min fenomenale man som svängde ihop fläskfilé, klyftpotatis och en stark chilibea. Lite TV-tittande och sen var den fredagen över. Och nej, jag såg inte Let's Dance så bry er inte ens om att fråga...

Igår klev jag upp, åt framdukad frukost och drog till Birsta för att bränna lite pengar. Söta Helena gjorde mig sällskap, och förutom ett par stövlar och ett par leggings kom jag hem en hel del hår fattigare. En väldigt enkel och bra page pryder just nu skallen, och även om jag hade tänkt mig nåt lite mer spejsat så är det här en väldigt bra allround-frisyr.

Tror dock att jag kan ha gjort ett misstag. Frisören, som förövrigt var väldigt gullig och bra, frågade - sådär som alla frisörer gör - vad jag pysslade med på dagarna. Efter att ha sagt att jag jobbar på bank så är det väl kanske inte konstigt att jag inte fick den där tussiga och lätt knullrufsiga frisyren som jag hade tänkt mig, utan en något mer tillrättalagd variant? Men det känns bra, så vi kör på det här ett tag nu och ser om vi snaggar ytterligare innan sommaren är här... Jag är lite sugen på en trashblond skapelse a'la hockeyfrilla fast utan Jagr-nacke, men har ju fått lära mig den sura vägen att allt som ser fantastiskt ut på andra inte nödvändigtvis gör det på mig... Den som lever får ju se, som det brukar heta.

Igår vade vi finfrämmande av Marie, Kappa och Sofia som kom hit med en påse snask. Wallander och Xbox-turnering bjöds innan yours truly somnade som en klubbad Anja. Idag blev det glass till frukost och sängmys med bok hela dagen. Var det någon som sa ladda batterierna?

Uppsatsskrivning tar så sin början imorn, det sista jag gör på den här utbildningen. Har än så länge inte den blekaste aning om vad för kuriositeter jag ska dyka in i, och kanske inte världens största motivation heller? Men jag gör väl som jag gör med det mesta. Litar på att det ordnar sig, och försöker låta bli att se förvånad ut när det faktiskt gör det. En bra taktik so far. Min fantastiska kompetens och förmåga att prestera kan ju också hjälpa till, vad vet jag? Ha!

Nej det blev inga bilder här idag heller. Hade jag hittat min kamera hade jag nog faktiskt inte gjort något åt saken ändå. En bild säger mer än tusen ord, så i och med att ni har läst ända hit kan man väl säga att ni fått er åtminstone en halv bild till livs? Dumt jävla ordspråk förresten, det skulle behövas en sjuhelvetes bild för att sammanfatta allt jag har hunnit med här. I am a Camera... Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0