En 2:a chans

...heter boken jag just nu läser. Och den är rätt okej, lättsmält och snart spårlöst försvunnen. Lite som en banan om vi ska prata mattermer. En riktigt bra bok är som ett skrovmål från Korvis - fet, smaskig och sitter kvar på låren i en evighet?

Annars går riktningen i livet spikrakt framåt nu. En fördel med att vänta med att göra saker är att man oftast får tid på sig att göra dem rätt. Det skulle nog kunna tänkas vara mitt mantra om man tänker efter...Blah blah blah. Ibland blir saker och ting bättre om man tänker igenom dem först. Men det är väl jävligt tråkigt och fantasilöst av mig att tycka så? Att man inte ska gnälla så in i håvitte om man har rusat på och skaffat sig saker man inte ville ha egentligen, eller inte klarar av?

Var sak har sin tid, och saker bör göras i en viss ordning? Jag är nog väldigt väldigt gammeldags ibland tror jag. Men nu har jag klarat av att hitta den perfekte mannen - perfekt för mig that is. Nu ska jag landa det perfekta jobbet och det perfekta huset. Ordningen där riskerar att bli lite omkastad eftersom skolsatan räcker ytterligare ett par månader. Sen ska jag fixa i ordning det perfekta huset, skaffa de perfekta sakerna, göra den perfekta karriären och sedan ska jag kläcka ur mig ett par perfekta ungar.

Sedär, det var väl inte så svårt?

Och när jag säger perfekt så menar jag givetvis perfekta för mig. Ni får ju bli saliga i er tro om ni tror att det blir bättre... Men jag brukar ha rätt.

Ovanstående inlägg kan läsas med en touch av humor. Om man vill se det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0