Fynd och åter fynd

Det blev shopping i Birsta igår. Och en rolig överraskning var att jag inte gjorde av med så mycket pengar som jag hade tänkt mig. Trots det blev det ändå några välfyllda kassar med kläder, hårspännen, armband, strumpbyxor, lite doftljus, galgar och bordstabletter. Och en stock snus från Willys givetvis. Lyxade till det och slog till på en stock Rapé istället för den eviga Graniten. Lyxfällan nästa?

Sen spelades det spel, och kvällen avslutades med en ganska hatisk stämning då alla gick ihop för att trycka dit mig i När och Fjärran-spelet. Just den  här gången var det faktiskt så att soppan blev sämre ju fler kockar det var, men jag ska försöka att inte gotta mig alldeles för mycket i det... Ikväll ska det ju spelas bowling så då lär man väl få sig en rejäl dos ödmjukhet igen... Kombinationen massiv träningsverk i armarna och ett tungt jävla bowlingklot lär ju visa sig vara mindre lyckad. Tror knappast att stans bowlingslag kommer att ringa ut sina talangscouter om man säger så.

Men, nu ska det ätas frukost. Jag har börjat tvinga mig själv att starta dagen med tre rediga ostmackor. Än sålänge går det bra, v får väl se hur lyckat det känns första dagen man ska upp kl 6 och jobba/tenta. Kan vara så att den goda föresatsen flyger åt helvete då till förmån för en kvars snooze. Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0