By request

Mitt drömhus. Det är något i stil med detta.

Ett lantligt läge med nära till allt. Rött och vitt, snickarglädje - stort, ljust och luftigt. Öppen planlösning givetvis. Inomhus en orgie i vitt och såpat trä, med ett gigantiskt kök och en gammal järnspis. Fast det ska vara nytt gammaldags, inga råttluktande skrubbar. En fullstor källare med gott om rum till tvättstuga, klädkammare och bastu. En gräsmatta på minst 5000 kvadrat. Ett stort garage. Gott om förråd. En altan. En pool. Ett jordgubbsland.

Vi börjar sådär. Sen gör det ju inte ont om det är väldigt nära till jobbet, kostar inga många pengar att värma upp och är på gångavstånd från eventuellt kommande avkommors barnomsorg... Men det däruppe är viktigt. Och omöjligt. Tror jag nog.


Ikväll ska vi på 60-årskalas. Jag har inget att ta på mig och är trött i ögat. Men det ska nog gå till sig efter ett glas vin eller sju?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0