The dust gets in my eyes

Renovering av sovrum på Brännan. Mörkt rödvinsrött ska bli ljust gräddvitt. Inte helt utan ansträngning. Igår slavade vi med spackel och roller mest hela dagen, och nu är det dags att ta reda på kaoset. Note to self: slipdamm är äckligt.

Men fint ska det bli. Fint som gräddvitt snus.

Nu är karln i skidspåret, och jag vill, men orkar inte åka tre mil för att hämta pjäxor. Dålig planering säger ni. Lätt hänt säger jag. Men ikväll kommer pjäxor och stavar åter, så ni kan ju räkna med att det här var den enda soliga helgen i mannaminne...

Av ren leda och tristess över detta faktum sitter jag så inne, med neddragna persienner, och skurar ett badrum. Mindre jävla roligt. Men ganska nödvändigt. Man får ett gott samvete av det i alla fall.

Och av alla mina vänner som kan konsten att bjuda på sig själva så kan Ejkej det mest av alla. Du är fördjävla skön, vet du det?! Men det blir nog kattungar istället för undertecknad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0