Jag vill ha en gammal jul?

Så sjöng Galenskaparna - och de ville även ha en gammal korv som ligger kvar, i gammalt gammalt spad. Det tror jag att jag åt i går, för morgonen har inte tillbringats i bil ner till Sundsvall - såsom var planerat, utan i en lätt illamående fosterställning i soffan. Tack och lov har smärtorna lättat, men nästa gång Johan säger "det är ingen fara, den är inte gammal" så tänker åtminstone jag springa för livet. Och när jag har skrivit klart den där meningen så inser jag att det är väldigt viktigt att poängtera att den korv det talas om är Scans Chorizo och ingenting annat. Så det så.

Så jag slösurfar på nätet nu, och tänker att det är skönt att alla mognar. Att vi inte är som vi var, utan snarare blev som vi blev. Jag själv är ett icke förkastligt exempel på hur mycket man kan förändras i princip över en natt. Eller en kväll på krogen.

Så här sitter jag nu. Och tittar på hus. Och dricker vin i sociala sammanhang men slutar när det börjar snurra lite för mycket. Klär mig i kavaj (om än till jeans). Och det är så Gudsigförbarmat skönt. Jag minns inte ens hur en riktig söndagsångest känns längre. För att låna ett citat från Fotbollsfrun så säger jag att Uppstått har Jesus - Hurra Hurra Hurra.

Och inte är jag bitter längre heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0