Dags att sova?

Nu har vi haft finbesök i form av Rebecka, Patrik och Anna-från-Norrtälje. Det har kollats OS och snaskats tilltugg och på det hela taget varit en finfin afton, även om käkarna är trötta av tuggande och surrande.

Imorn blir det först husvisning (på ett hus som troligtvis är skitskabbigt in real life) och sen god middag på Vägg i Vägg med hela den här klanen som jag funderar på att gifta in mig i så småningom. Ska bli riktigt trevligt! På söndag ska vi tillbringa dagen i morgonrock och tofflor på Spa Maskrosen i Sundsvall. Ska få massager och annat roligt, plus god mat och en massa avkoppling. Nämnde jag att det är en present från den just-nu-ack-så-perfekta-mannen som ligger här i min soffa.

Dagens fundering är varför allt i livet verkar vara en statusjakt för så hemskt många. Jag försöker verkligen leva efter devisen att inte jämföra mig med andra, och jag förstår inte varför man egentligen orkar "ha begär efter sin grannes"...ja vad det nu är. Det finns oftast mer bakom de flesta fasader än vad så kallade "lyckade" människor väljer att visa upp, så varför inte bara sluta försöka klättra på någon osynlig statusstege och koppla av istället? Det är ju rent  beklämmande med mänskligheten ibland...

Nu är jag väldigt väldigt trött.
Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0