Återblick

Det är något visst med svensk Göteborgs-pop. Då tänker jag primärt på Håkan H, men även på den alldeles förträfflige Hästpojken. Jag tror att vissa låtar från Från där jag ropar kommer att snurra ganska flitigt på min spellista i vår/sommar. För man blir liksom glad ända ner i magen. Och när jag blir det så ska jag poppa mycket och ofta. Det säger sig självt! Fast det är roligt, riktig gööötebosska är nämligen den äckligaste dialekt jag vet i tal. Den och stockholmskan såklart. Pitemålet är underbart - tack Mammas Nya Kille för den insikten.

Det blir väldigt fint på våra väggar förresten. Snart ska det köpas nya textilier. Heja heja!

Idag ska jag styra kosan till Sundsvall för föreläsning. Snark. Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är så duktig som jag. Men jag måste en sväng på stan i Sundsvall också, så det kan väl få slås i samma smäll?

I helgen ska det tydligen hoppas högt på bräda/skidor i den här stan. Så huvudgatan är avstängd? I vilken annan stad/by? Jag bara undrar? Jag funderar på att släpa mig dit. Sambon är sugen, och det kan nog bli spännande. Ses vi där tro?

God förmiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0