Milda bananer

Idag har det varit en helt ok dag sett ur synvinkeln produktivitet. Har ändå lyckats skrapa ihop nästan en hel inlämninguppgift fast jag är sådär väldigt omotiverad nuförtiden. Tror jag tömde min pluggreserv totalt ifjol, och alla andra reserver med den. Nu vill jag bara jobba. Och sova när jag inte jobbar...

Om sisådär en timme ska jag styra kosan mot Sundsvall för lite mingel med mina kära kollegor. Ska bli kul att träffa dem utanför jobbet också, jag är ju fortfarande the new kid så det är ju såklart lite pirrigt eller mer kanske spännande. Det är i alla fall väldigt skönt att komma till ett nytt jobb och inse att arbetslaget är trevligt och har högt i tak. Man blir lite mer avslappnad och känner sig hemma. Tycker åtminstone jag.

Är även inne i en sån där funderarfas då jag tänker väldigt mycket på vad jag egentligen vill uppnå med mitt liv. Om jag har valt helt och hållet rätt som bor kvar i lilla Västernorrland istället för att flytta till storstan. Om jag borde sparka ut en massa annat ur mitt liv och fokusera till 110% på skola och jobb. Eller om jag egentligen bara ska fortsätta så som jag har det.
Jag tror att jag är en sån där människa som måste grubbla över såna där saker ibland. Och jag har kommit fram till att bara för att hela världen finns inom räckhåll så innebär det inte att jag nödvändigtvis måste springa efter och försöka få den. Jag är som Ferdinand, och jag trivs väldigt väldigt bra här. (Eller ett par mil söderut...)

Nu fixning, and remember: say no to dogs kids...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0