Män med jobb

...är ju bra att ha. Helst ska dom även tjäna skapligt, gärna så det räcker till en och annan present till mig utan att jag för den skull behöver sitta hemma ensam på kvällarna medan maken jobbar. Men även om jobb är bra så finns det några jobb jag aldrig vill se min man inneha. Ber på förhand om ursäkt för den här listan, men den har liksom legat på lut och vill ut ett bra tag nu...lite som en nysning som ligger och kliar i bihålorna...de avtändande yrkenas prispall.

Först och främst kommer busschaufför. Jag k l a r a r inte av busslukten och skulle never ever klara av att ha något som helst intimt umgänge med en man som luktar buss. Ledsen.

På andra plats ligger det jämnt mellan massör och frisör. Jag är inte så attraherad av män som antingen kan mer om styling än mig (vilket i och för sig inte är mycket), eller som tycker att knådande av muskler med väldoftande oljor är ett optimalt karriärval. Jag inser givetvis att det finns upsides med dessa yrken, men I frankly don't give a damn.

Bronsplatsen bland avtändande yrken är män som arbetar som fotografer. Allt från Bingo Rimér-sluskar till mer legitima fotografer, jag drar dem alla över samma kam. Vem vill leva sitt liv med att fånga andras på bild? Lite stalker-creepy och väldigt avtändande. Jag kanske är rubbad?

Bubblare: renhållningsarbetare, trubadurer och bartendrar.

Tilläggas bör väl att listan är generell, och alltså inte baserar sig på verkliga personer. Det finns trevliga frisörer och trubadurer, som dock har valt väldigt avtändande professions.

Nu ska jag gå och sova, lång helg blir det. Lång men rolig som flickan sa!

Heja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0