En fransman med vitlök

Det blev dagens lunch, och en Dr Pepper till det. Smaskens. Läser även att rättegången mot Papa Dee är inledd. Hur slår man sig själv i bakhuvudet med ett blockljus så man börjar blöda, det är min fråga? Hon måste vara bra vig frun hans.

På flunsafronten är jag nu tillräckligt pigg för att se allt som behövs göras, men inte tillräckligt pigg för att göra det. Har fruktansvärd ångest över att jag inte åker ner och skriver tenta idag, men jag tycker att 11 raka dagars sängliggande liksom kan vara en godtagbar ursäkt, till och med för mig? Bara att ta nya tag när skallen har klarnat, yippie...

Imorn blir det jobb jobb och mera jobb. Riktigt roligt, fast jag har än sålänge den där lilla klumpen i magen som kommer sig av att man inte riktigt känner sig trygg i det man gör. Kommer att bli lättare och lättare med den, sabla prestationsångest! Fröken Duktig take a holiday!

Holiday ja, så som jag längtar till helgen. Ska faktiskt bli riktigt riktigt roligt att komma ner och se Uppsala igen. Varje gång jag åker ner önskar en liten del av mig att det gick att make a living av att sitta i Uppsala och plugga litteraturvetenskap. Det vore mitt drömjobb tror jag...sitta och skriva avhandlingar om den svenska kriminalprosan på Carolina Redeviva. Men nu vill jag ju en gång för alla tjäna lite pengar också...och då är inte ett finfint bankjobb det sämsta!

Nej, nu pockar Lemmy Kilmister på min uppmärksamhet. Dagens bok är hans White Line Fever som en underbar sambo handlat hem åt mig. He knows me too well...

Todels.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0