Vardagsslask?

Nu är film och mys slut. Dags att bli allvarliga. Det innebär i vårt hem "dags att handla". Ingen av oss är direkt överförtjust i denna syssla...

När jag börjar tjäna pengar som gräs, då blir det troligtvis en liten anställd som får handla maten. Och tvätta. Och städa. Och byta blöjor. Och amma barnen...

På listan för idag står gott kött, diskmaskinstabletter, massor med frukt, och olivolja (jag svär att vi gör gång på 750 ml på två veckor...Undrar om sambon hetsdricker olja i sömnen? Alternativt cheatar han på mig en en tjej som gillar latex och kinky halt slipperysex?)

Det där kommatecknet innan och-et kallas för ett oxfordkomma och är helt och fullt grammatiskt korrekt. Så nu vet ni det. De flesta s.k. bloggare bryr sig nämligen sorgligt lite om just grammatiken. Slarviga puckon är min dom.

Hur tråkigt är det egentligen att kasta bort sina pengar på mat? Visst, jag gillar mat, men mest mat som andra (läs mamma) lagar och betalar. Att gå och slanta upp 200 spänn för en bit mu-mu som man måste karva i och steka själv känns lite ovärt?! Personligen köper jag hellre Vienettas glasstårta och äter mig mätt på.

Heut abend vielleicht en film? Vi jobbar imorn så nåt gott att dricka är uteslutet. Men gott att äta ska det bli. Plenty som min far skulle ha sagt. Hejdå.




Kommentarer
Postat av: Ejkej

Hur mycket kommer ni att betala när ni tjänar pengar som gräs? Om jag ändå ska uppfostra barnen vill jag ha bra med cash för det, speciellt om de blir alls som sin mor.

2009-06-01 @ 11:01:00
URL: http://viborpalandet.blogg.se/
Postat av: KateWellings

Haha, kossa! ;) Jag är ju alldeles fantastiskt bäst, det vet du ju?! Vi ska nog lyckas enas om en timtaxa, du vet ju att jag är ganska desperat så jag skulle nog säga att det i detta fall är säljarens marknad...

2009-06-01 @ 13:33:00
URL: http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0