Rock n roll och gröna ögon

Dukningen är klar, fint som snus om jag får säga det själv. En trevlig blå-gul variant som matchar den svenska buffén vi beställt. Mumsigt. Och en kall öl till det. Kan bli riktigt trevligt. Jag och mina styrelsekompisar. Det är rätt skoj att vara yngst. Jag är nog den enda som inte passerat 50-strecket nu när jag tänker efter.

Stuga kirrad för midsommar - inget bastuboende. Dock en massa sillunch, nubbe, styrdans och kanske ett prickigt hårband?

Imorn ska jag jobba. Jag är måttligt sugen. Men vad gör man inte när ens kära arbetskamrat stoppar handen i bildörren? Klart man får offra lite tid då. En smäll för laget som det heter.

Och nästa vecka är jag l e d i g. Sug på ordet. Golfsemester. Jag ska strutta runt i min pikétröja, säga goood afton till folk och kamma backslick. Beeaanääsåås...

Nu ska jag pussa på min fantastiska sambo som offrade fem timmar idag efter jobbet på att tvätta, vaxa och städa min bil. Han är bäst min sötnos. Eller så är jag bäst. Som valt en sån karl menar jag. Jo så är det nog. Jag är nog bäst.

Cheerio miss Sophie, som betjänten hade sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0