Kurr i magen

Efter en dag i ett kök borde man inte vilja äta. Efter att ha gjort exotiska plankor, köttfärssås och räkmackor borde man känna sig sugen på en riskaka och en sallad. Men icke. Således åker vi till Hornöberget. Bra idé kära vänner! Jag hoppas de har kött. Massor av griskött med bearnaise. Och fjortisar - sådär stavar man bearnaise. Som i bearnaisesås. Eller som en gammal bekant sa - beeeanäääsååås, sagt med en övertydlig homoerotisk fransk accent. Så slipper jag reta mig på det i fortsättningen. Fjortisar alltså.

Vi tog ett steg närmare den maligna melanomen idag. Efter jobbet pressades det på balkongen med sprayflaska innehållande en ohälsosam mix av vatten och olivolja. Troligtvis inte så smart för två bleka vikingar (vitingar?). Men vi ligger lite efter, folk har ju passat på att åka till Thailand och fuska...

Snart kommer kära Helena hit. Ska bli mycket trevligt. Vi ses så sällan eftersom vi båda lider av Duktig-flicka-syndromet och således ska krama det allra sista ur dygnets alla timmar. Men jag börjar bättra mig. Bara en sån sak att jag satt två timmar på balkongen idag och lyssnade på Neil Young på Spotify. Jag tror det är årstiden. Sommaren är lökens årstid.

Nu duschning, snart mat. Ska bli så jävla gott. Gris med sås...mmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0