Home sweet home


Nu hemma. I valet och kvalet. Sova ut eller läsa ut. Mons Kallentofts senaste. Si så där. Lite för mycket psykologiskt flummande för min smak. Jag gillar min kriminalprosa rå och enkel. Gärna kryddad med en Bubba.

Sjukt mätt. Tog hem lunchlåda till Johan för imorn. Tre sorters sill, gravlax, varmrökt lax, gravlaxssås och löjrom. Toppat med lite rostbiff. det blev alltså en hel del mat över... Ingen i styrelsen behöver göra lunchlåda imorn...

Trevlig kväll med skvaller och lite lager. Lennart berättade några snuskiga historier, varav en var rätt minnesvärd:

Så var det gubben som frågande sin kompis om han var med på lite gruppsex.
- Visst, svarade kompisen, hur många blir vi?
- Tar du med dig kärringen så blir vi tre.

Imorn ringer väckaren tidigt tidigt igen. Jag är redan less på att jobba. Bra där. Nog bäst att komma in i rytmen snart inför sommaren. Två veckors semester innebär nio veckors jobb. Nio lååånga veckor. Tack och lov för sjukliga arbetskamrater som faktiskt livar upp stämningen.

Imorn ska det även grillas på Hälletorp - vilket ska bli mycket trevligt. Enda undringen är vad i hela friden vi ska slänga på grillen. Jag röstar på den gamla godingen fläskkotlett (nöff nöff), medan min  något mer kultiverade sambo helst vill slänga dit tonfisk. Jag tycker det låter ok, billigt också. 3,90 burken... Fast hur ska man undvika att den ramlar igenom gallret? Någon? Hallå?

Jag lämnar er med en bild på kvällens buffé, och passar på att göra reklam för min arbetsplats. Härnögrillen. Gott och mycket. En bra kombination för oss vass-badare.



Kommentarer
Postat av: Sanna

men hörru, varför skulle tonfisken ramla genom gallret? har du sett en bit färsk tonfiskbit nån gång?=)/CHEFEN!!!!

2009-05-08 @ 20:12:12
URL: http://sannafro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0