Herre du milde

Jag längtar till Åland. Restaurangmat, sovmorgnar och golf. Ingen dammsugare. Ingen tvätt. Bara semester.

Är fortfarande imponerade att vi lyckades ta oss hem igår inan vi somnade. Tandborstningen blev det ju lite si och så med dock. Tog en lång välbehövlig sovmorgon och en smaskigt flottig frukost innan det var läga att ta itu med dagen.

Idag har det fikats med fin-Frida på stan. Apple Crush som smakade ok men såg väldigt udda ut. Inte brukar Apple Crushen se ut som uppvispad "man-juice"? Men tog man sig förbi de första spykänslorna var den ok. Det hjälpte även att ingen man jobbade, det fanns därför troligtvis en rumsren förklaring till dryckens utseende. Too much milk perhaps?

Och jag har inte köpt någonting idag. Bara lite fika och en bunt med fina kort. Men inga kläder, inga skor, ingenting. Det är rätt stort för att vara mig. Men det känns lite tomt...

Snart hemlagade hamburgare med strips och red hummus. Smaskens. Ikväll ska vi troligtvis vara asociala och tråkiga. Städa, tvätta och göra klart inför måndagens tidiga avfärd. Men vi får se. Får vi ett erbjudande i sann Gudfadern-anda lär vi väl skita i den goda föresatsen. Som vanligt. Min sambo hävdar även att jag har världens sämsta karaktär, och inte kan stå emot en frestelse mer än ca 10 sekunder. I alla fall om frestelsen inkluderar mat, shopping eller en bra bok. Jag tror han överdriver lite. Någon mer karaktärssvag stackare måste den väl finnas därute? Sen tycker inte jag att han har rätt att yttra sig. Att göra lumpen 18 månader - i polar-frecking-kyla anses av mig inte som karaktärsstarkt. Bara rent idiotiskt.

Nu blir det soffan, halleluja på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0