Solo

Usch vad jag hatar sjukdagar. Det är så väldigt väldigt tråkigt att ligga hemma själv. Tack och lov för vinterstudion. Ja, tack och lov för sambon också så klart, även fast han nu rymt till Markus eller par timmar för att stilla sin Xbox-craving (vårat har ju the red ring of death...) Men jag har ändå jättetråkigt, och det enda plusset är att solen i alla fall inte skiner...

Jag tänkte ägna min tid åt att lägga upp en liten översiktsplan för våren, och eftersom jag är en vänlig själ låter jag er ta del av den, och kopiera den om ni nu skulle vilja bli mer som jag?!

Delmål ett är att klara alla kurser. Även om jag får någon rest så ska den vara borta innan sommaren. Jag tänker börja mitt tredje år med noll i bagaget, för att kunna fokusera helt och hållet på de kurser jag ska läsa. De låter även så gudomligt roliga att jag verkligen inte vall hå någon gammal tråkig struntkurs som ligger kvar och gnager.

Delmål två har med hälsa att göra. Bara det blir lite barare mark och finare väder är det bara att släpa sig ut. Eftersom kärleken nu äter allergikost har det blivit lite mer frukt och lite mer frityr hemma, och jag känner att en daglig dos frisk luft skulle kunna spä på det välbefinnanden.

Delmål tre är att f ö r s ö k a få mer tid över till mina vänner. Jag träffar dem lite för sällan nu, även om jag försöker tima in någon gång i veckan åtminstone med de som bor i stan. Samtidigt måste jag ju prioritera jobb och tentor. Det är en ganska svår ekvation. Men vi ska ju i alla fall till Sälen snart!

Delmål fyra är att styra upp arbetslivet. Jag har ännu inte bestämt om det blir Härnta eller bank i sommar, jag känner att det kommer att ge sig med tiden, förhoppningsvis redan nu i veckan. Oavsett vilket ska jag ha ett extrajobb i höst som ger mig arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Punkt slut.

Jag tror jag nöjer mig sådär, nu gick startskottet för Helena Jonsson så jag ska nog mysa ner mig i soffan och ta en alvedon till. Hejdå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0