Raaaap

Kära läsare, det stannade på 2 gigantiska kanelbullar, sen var jag faktiskt tvungen att ge mig, med tanke på den minst sagt kaloririka middag jag åt. Så nu har jag en gullig liten putmage och total sockerkoma. Ändå är jag inte direkt någon snaskgris i vanliga fall - jag äter hellre salt än sött. Men jag kan ju säga som så att utan hamburgare vet jag inte om jag skulle klara mig. Eller en rättelse, jag VET att jag inte skulle klara mig utan hamburgare. När jag sitter och tittar på Du är vad du äter så är det alltid hamburgermänniskorna jag lider med. De som måste sluta äta pizza, kebeb, smågodis eller chips, de har jag inga stora sympatier för, men de som måste ge upp burgare med cola och pommes...nej usch jag blir stirrig bara av att tänka på det. (Så tänk inte ens tanken att anmäla mig till Anna Skipper, bara så ni vet det, jag skulle fuska som en dåre)

Sen är det väl så att visst, hamburgare och snus och läsk förkortar troligtvis mitt liv. Men å andra sidan röker jag inte, dricker extremt sällan, och äter inte särskilt mycket godis. Så jag tror ändå att summan av lasterna blir konstant. Och om kroppen vill ha en cheeseburgare - ge för Guds skull kroppen en cheeseburgare. Glöm bara inte bort att käka lite frukt ibland också, för syns skull :)

(Och sen finns det ju folk som blir överkörda av lastbilar också när de joggar till afffären för att köpa groddar, så jag kommer troligtvis inte att låta hälsan styra HELA mitt liv).

En dåres försvarstal...har ni läst den... ;)

Natt natti natt natt!



Jag lyckade även hålla mig från större inköp än en snusdosa på stan idag. Duktig duktig Fröken R!!!
I och för sig ska jag möta upp mamma i Sundsvall på måndag, för en lunch. Ska vara smakprov när hon väljer nya bågar till glasögonen (pappa var inte så sugen på att följa med direkt) och då lär det väl kunna glöda lite om kortet. Jag funderar på om jag ska köra samma taktik som medan jag bodde hemma, dvs. de ledsna hundvalpsögonen, men med tanke på att de redan betalar lite andra småsaker åt mig...så som bilen, golfen och tidningen, så känns det väl lite ovärdigt. Om inte annat skulle min käre tråka ihjäl mig, och jag skulle tappa all rätt att yttra mig om vår privatekonomi (redan nu är den gränsen hånfin för er Fröken R...) Återstår att se om jag kan hålla mig från att snylta på mor, något som faktiskt alltid ger mig åtminstone ett litet styng av dåligt samvete...

God natt igen! Tenta 08:00 imorn - HA. HA. HA...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0