OK, det blev måndag...

...men nu är Er KateW tillbaka i gammal god form.

Helgen snackis stavas givetvis Björn Mannström, "bättre lyss till den skena som brast, än att aldrig spänna en skruv". Minst sagt snöpligt, även om jag faktiskt tar det som ett tecken - det var meningen att de skulle förlora på ett sånt tattigt sätt, för nu går de in och kör ihjäl allt och alla ikväll istället.

Igår gjortde jag något för allra allra första gången, och nej den är inte den debuten jag pratar om. Vi har för första gången under vår tid här varit i tvättstugan... och jag menar jag har ju bara bott här i fem år, så det var väl inte på tiden... Ca 22.000 kuddar, täcken, plädar, lakan och påslakan är nu tvättade, torkade, vikta och ligger inknövlade i linneskåpet - bra jobbat fröken R (och herr W)!

Söndagseftermiddagen tillbringades med fröken Helena, även en kortare Donken-runda hanns med, vilket alltid är gott, även om jag ångrar mig lite nu, att jag inte åt mer... Det blir ju inte mycket skräpmat medan Johan har sin behandling...



I helgen gjorde vi om lägenheten - böckerna i förrådet, bokhyllorna nedplockade och in med divan och lördagens inköp: en praktisk och snygg brunsvart skänk. Blev riktigt bra, mycket större vardagsrum.





(Divanen är alltså det som sticker fram under min sambo...han är inte ny dock)

I lördags hade vi ju även Ellen och Matte på besök - melodifestival och middag. Matte tyckte så mycket om min mjölkfria pannacotta att jag nu måste lägga upp receptet. Så here it goes, by request:

Sololja - 4 personer

1 burk kokosmjölk
4 plattor gelatin
1 tsk vaniljsocker

Koka kokosmjölken + vaniljsockret, blanda i 4 uppblötta och urkramade gelatinplattor, låt stelna i kylskåp.
Används lämpligen för utvärtes bruk...


I spänd väntan på pannacotta...

Nu är det plugg plugg plugg som gäller, det har blivit lite för mycket Nesbø i helgen, men mannen är ju ett geni.
Auf wiederhören.

Och ikväll jävlar smäller det, mark my words.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0