Liverapport från köksgolvet...

Jag har en egen Jamie hemma, dock minus den läskiga läspningen och plus en snygg bakdel. Dock blir han lite ensam i köket, och således fick jag ta med min last (datorn) och placera mig på köksgolvet istället. Så här sitter jag och myser i ugnsvärmen och väntar på hemmagjorda hamburgare - inte helt fel. Och eftersom Johan ska kunna äta av dem så är det självklart hemmagjorda burgare minus ströbröd och hamburgerbröd...men det smakar nog ruskigt bra ändå med lite hemmagjorda potatisklyftor med olivolja. A little bit of olive-oil som Jamie hade sagt...


Skönt att slippa spisen...


En något motvillig pose - Johan gillar inte mitt bloggande så värst mycket.

Tidigare idag huserade jag och fröken Carro på Härnögrillen, där det som vanligt framställdes finfina rätter. Vi kände oss lite experimentsugna idag, så på måndag kan ni bl.a. få njuta av Carros färsfyllda auberginer om ni har vägarna förbi Härnta. Eller varför inte testa min kasslergratäng med champinjoner, paprika och vitlök? Dock droppade taket, eller snarare skvätte, under större delen av dagen, så det var inte med någon större saknad i hjärtat vi gick därifrån...

Sen blev det snabbdusch och upp till Fröken Fia, som beslutade sig för att fira sitt kvartssekel i London. Därför fick firandet vänta tills idag. Men då firade vi å andra sidan rejält, med så sjukt mycket godsaker så att jag rullade ut därifrån. Johan kunde ju knappt äta nåt stackarn, men han fick iallafall kaffe och en hel skål med hjortron att smaska på!
Yours truly glömde dock som vanligt kameran hemma, men jag kan säga att det var som det brukar hos miss Fångsjö - humöret och ljudnivån på topp! (Och en massa sjuka internskämt som våra stackars respektive inte fattar ett skit av...)

Nej, nu ska jag faktiskt ta och assistera min man lite, eller vem försöker jag att lura... Jag ska iallafall vara lite mer social innan vi ska packa in oss i bilen och joina Erica och Markus för en schlagerkväll.
Trevlig lördag hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0