Jag glömde ju nästan...

Min sambo kom idag på det optimala sättet att få en halvgratis semester...åtminstone tyckte han själv det tills jag som den glödjedödare jag är  pekade på några logiska luckor i hans plan. Planen i korthet såg ut såhär:

Han skulle köpa en enkel biljett åt mig till exempelvis Miami. Sen skulle jag få stanna där i två månader, varpå han skulle ringa till Spårlöst och gråta en skvätt och säga att hans flickvän var borta i USA. De, och han, skulle då åka dit och hitta mig, och vi skulle återförenas OCH få en gratis semester. Jag fann dock en stor lucka i resonemanget:

Först och främst tror jag att teamet på Spårlöst knappast skulle reagera som min käre hoppas. Troligtvis skulle de ge honom en slickepinne och trösta honom lite och i vänliga ordalag förklara för honom att tjejen (jag) troligtvis har dumpat honom, eftersom hon lämnat honom och stuckit till Miami.

Sen skulle vi då tvingas vara ifrån varandra två månader, kanske längre, för att få njuta av vår semester. Sen skulle det nog kosta mer att ha mig boende två månader i Miami än en semester för oss båda.

Johan tyckte då att jag var tråkig och utan idéer. I rest my case älskling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0