Innebandy

Har ni vägarna förbi Landgrenshallen ikväll tycker jag ni ska springa in och titta lite på min karl. Han gör nämligen ikväll kl 21.00 sin säsongsdebut som tung back, gästandes Coop-laget. Heja heja heja!

Själv ska jag tillbringa kvällen med att skriva skola och fantisera om våren. Snart kommer den vet ni. I vårens ytliga anda har jag följande planer...

Först och främst ska jag bli blondare. Inte Linda-Rosing-blond, utan mer lite solkysst guldig, ganska lik min egen förg fast minus den nordiska råttan...

Sen ska jag införskaffa ett antal snygga l.o.g.g.-pikéer att matcha till ljusa jeans, eller varför inte bomullskoftor och palestinasjalar.?Jag älskar våren, det är så mycket lättare att hitta boho-preppy-saker då. Till detta givetvis vita dojjor, eller svarta tygisar. Och mina läderarmband från den där internetbutiken vi inte längre nämner vid namn.

I vår ska det även tillbringas lite tid utomhus. Jag tycker det är svårt att komma sig för att verkligen gå ut och njuta av vädret när man bor i lägenhet, men i vår ska det fasen i mig bli av! Ska det vara så svårt att knyta på sig promenadskorna och knata upp på Vangsta?

Nu känner jag mig faktiskt riktigt motiverad, tror jag ska skynda mig att bli klar med rapporten och sedan ut och skutta runt Härnön ett varv. Lättare att komma ut när min sambo är borta, annars blir det lätt att man delar på nåt smaskigt i soffan istället... Lat? Nejdå.

Imorgon ska jag ringa mitt eventuella sommarjobb, få se om det blir något redan i sommar. En fot i dörren har jag i alla fall fått, vilket känns spännande eftersom jag tror att just det här företaget passar mig som hand i handske. Känns som om man har finfina utvecklingsmöjligheter där - precis det jag saknade med lärarjobbet.

Om det blir så att jag får en sådan typ av jobb tror jag att jag kommer att lägga ner det här hobbybloggandet. Let's face it, det är inte direkt så att jag drar inte några stora pengar på bloggandet, och jag vet inte om jag riktigt tycker att man ska kombinera bloggande med någon form av seriöst åtagande. Kanske kanske inte, passa på att njuta medan det varar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0