En kvart om dagen

När jag gick i skolan hade vi läsläxa - en kvart om dagen. Behöver jag förtydliga att det för min del lästes snarare sisådär en 25 kvartar om dagen, och då inte om Tor och Lisa i läseboken. Mammas bokhylla innhöll betydligt mer spännande grejer än vad Bergeforsens skola kunde erbjuda.
Nu är i alla fall begreppet en kvart om dagen återupplivat, och detta genom svensk TVs favoritpizzabagare: Paolo Roberto. Tydligen ska det räcka med att träna en kvart om dagen för att få en kropp som en Gud, och jag förstår inte varför jag inte kan ta mig an detta med samma entusiasm som läsningen? Har precis malt ner ännu en bok mellan tänderna, totalt okontaktbar för min käre sambo, och jag kan inte hjälpa att jag undrar hur jag skulle sett ut om jag hade lagt all min lästid på mitt utseende istället... Troligtvis hade jag haft inte bara ett sexpack utan snarare ett tolvpack. Fast jag hade kanske inte förstått innebörden av begreppet luguber?
Idag har jag i alla fall av ren nyfikenhet läst Pamela Anderssons Star, vilket som väntat var en ganska banal kioskroman. Den marknadsfördes som Sexig och glödhet - en perfekt strandbok och inte vet jag om det är klimatet, men jag blev då inte särskilt till mig i trasorna... Imorgon blir det en Jo Nesbø istället - betydligt bättre.

Sen lyckas jag just nu med ungefär allt jag tar mig för. Det är en sjukt skön känsla.
Jag tänkte suga på den karamellen ett tag.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0