dam di dam dam dam...

En sak till på mitt pluskonto idag...skickat CV för granskning.

Det här med jobbraggande är inte min grej, inte alls. Jag vet inte riktigt varför, jag brukar gå igång på att tala om för folk hur bra jag är, men i det här fallet känns det inte lika kul. Jag gillar konceptet stekta sparvar + min käft när det kommer till arbetssökandet.

Sen har jag ju redan ett sommarjobb. Kanske inte världens mest utvecklande, men ack så satans roligt. Men jag inser ju att jag BEHÖVER vettigare arbetslivserfarenheter, som ligger i linje med min utbildning, men det är ju så satans jobbigt att söka jobb. Jobba gillar jag, bara inte att hora ut mig själv på arbetsmarknaden.Jaja, suck suck suck, he who lives will see you know.

Nu sitter jag emd min sambos tjejrosa headset ringlat till en snara rint halsen, suger det sista livet ur en snus och försöket motivera mig själv att ta itu med dagen. Deja vu-känsla någon? (Ni som följer bloggen vet att det här inte är ett ovanligt fenomen direkt...) Jag trivs inte riktigt lika bra med hemmadagar längre, men just idag blev jag tillfälligt utan bil, så jag får försöka finna motivationen även hemma. Eller så ger jag studierna tappt för idag och storstädar. Ja, det tror jag faktiskt är en smart idé. Då har jag inget sånt skit som gror i bakhuvudet imorn heller, när jag ska iväg på äventyr.

Vilken tur att jag är så bräddfull med smarta idéer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0