Aaaaaah...

Såna här stunder är det skönt att vara student. Lugnet mellan stormarna, känslan då ett berg är bestiget och man får dricka en kall Heineken i våffelstugan i väntan på nästa etapp... Då mår man.
Snart ska Mount Rapport erövras, och jag ska köra ner en flagga på toppen...men inte nu. Nu ska det fortsättas med lökningen.

Om jag inte har räknat fel bör Thai-Ellen, Thai-Matte, Thai-Erica och Thai-Linus komma hem idag (de är listade i den ordning jag tippar sannolikheten att de överhuvudtaget kommer hem). De lär vara bruna som smågangstrar, och troligtvis medföra ett par tre extra bagagekilon... Egentligen vill jag inte träffa någon utav dem. De kan få flagna bort sin solbränna och tjata sig less på alla äventyr först. Sen vill jag ha något med dem att göra igen... Jävla stekare!


Nu ska jag gå och doppa mig i ett kar med brun-utan-sol. Komplexfyllt. Sen blir det Birsta + mamma och pappa en snabbis. Min käre far gör nämligen sin sista arbetsdag idag. Snart 60 bast fyllda, och nu ska han säga adjö efter 46 år i arbetslivet. Bra gjort pappa! Och det säger jag helt utan ironi, jag tycker han förtjänar sin pension nu!


I övrigt intet nytt. Patricia Cornwell nästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0