Och så en tanke

Eftersom jag verkligen inte kan sova...

Någonting jag funderat en del på under den senaste tiden är debatten om sexuell läggning. Mina något förvirrade tankar går ungefär såhär.
Din sexuella läggning kan du väl egentligen aldrig rå för, eller bli "botad" ifrån. Om du  är hetero, homo, bi eller asexuell, det är ju en del av din persona - det är ju du. När Carola ville "bota bögar" med handpåläggning och förbön blev hon ju tämligen idiotförklarad, och troligtvis med rätta. Men ser ni, här kommer kruxet... Pedofili då? En typ av sexuell läggning som med rätta är fördömd i den moderna samhället. Vad ska vi göra med alla dessa? Att påstå att psykiatriker och fångvård kan "bota" dem, är det inte lika urbota dumt som att tro att någon kan konvertera mig till lesbian, eller att en homosexuell människa kan botas medelst healing? Kan man bota pedofili? Är inte det en sexuell preferens i samma utsträckning som heterosexualitet, homosexuelitet, eller för all del folk som har sex med bilar eller djur? (Eller träd....det finns visst såna också...)

Vilken psykiater litar jag tillräckligt på för att ta denne på orden när han eller hon säger att de lyckats "bota" en pedofil så att denna kan återgå till, och bli en fungerande del av samhället? Troligtvis ingen. Så vad gör man?

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0