Hår och hud...

Wow bloggläsare, ni har faktiskt blivit fler 2009. Ganska konstigt att ni väljer att slösa tio minuter av era liv på att läsa om min multi-ointressanta vardag, men himla kul ändå!
Idag är en sån där nöjd-dag, då jag verkligen svassar omkring och tycker att jag är ganska bra. Började dagen med ett pass på Nautilus, och det ger ju alltid en ego-boost. Sen sprang jag runt och köpte hårtoning och presenter på stan, och sov en stund i soffan när jag kom hem...pysmys! Imorn börjar dock allvaret...
Jag är i alla fall sjukt nöjd med mitt nya, tonade hår. Borta är den spretiga kvasten, och inte heller tappar jag typ 250 miljoner strån varje gång jag tvättar håret. Har man mitt tunna, missanpassade hår så vill man ogärna bli av med ett enda strå - jag svär att jag mår dåligt varje gång jag borstar håret och hör strån gå av...
MEN - jag kanske har tunt hår som behöver mycket stöd, men jag har fanimej helt perfekt hy. Den är slät som en barnrumpa, finnfri och behöver otroligt lite smink för att glänsa. Hemligheten, förutom bra gener, stavas Exuviance. De här små raringarna (tvätt, ansiktsvatten, hudkräm) har förvandlat min torra och fnasiga hy till något som är så lent att t.o.m. Johan helt spontant sa häromdagen att det var det mjukaste han någonsin känt!
Jag har i och för sig alltid haft bra hy, men den har haft en tendens att bli torr, sträv och få fina linjer. Men ifjol fick jag en ansiktsbehandling i present, där det konstaterades att jag använt alldeles för stark rengöring. Sedan dess har jag alltså använt dessa killer-ass-produkter som jag rekommenderar till allt och alla! Mitt fnasansikte är numera helt fantastiskt. Och då räcker det med lite täckstift under ögonen och rouge på kinderna...vill man hotta till det lite kan man ju alltid kasta på mascara också. Även är mineralrouge ett bra tips för att slippa taskig hy på kinderna.

Till bebisfjunet på huvudet avgudas jag OSIS+ dustIT, ett pudervax som bygger upp och ger struktur. Enda nackdelen är att håret ser fett ut efter bara någon dag, men om man som jag tvättar håret för ofta ändå så gör det inte så mycket...

Nu ska vi till Birsta...igen. Denna gång på jakt efter snödräkt till den Glade Jägarn som jag delar mitt liv med!
Ha en bra måndag nu, ät nåt gott och njut av friden efter alla stressiga helger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0