My kind of music

Sitter och "pluggar", och givetvis lyssnar jag på BRA musik samtidigt. Musik är för mig något väldigt viktigt i vardagen - den stund finns inte som inte blir bättre med ett eget soundtrack.
Tyvärr har jag skaffat mig en underbar man med förskräckligt...konstig musiksmak. Han tycker väldigt mycket om ny musik, sånt där knepigt som även mina vänner gillar. Typ Volbeat, som visserligen är bra de första tio minuterna, men knappast håller i längden. Ni kan ju räkna ut själva att det här är ständig källa till kamp hemma hos oss :)
MEN - eftersom jag numera försöker vara en rättvis och mogen flickvän har jag slutat spela min musik i tid och otid, för jag har insett att det är något som verkligen får mig att uppskatta min ensamtid: då jag också får bestämma musik helt och hållet (liksom när Emma är här och dricker lite procent).
En topplista att ladda hem (givetvis på ett fullt lagligt sätt) presenteras här. Från mig till er, en riktigt god 22 januari...

Sillstryparen - Doin' the omoralisk schlagerfestival
Nationalteatern - Sent en lördagkväll
Aston Reymers Rivaler - Godis är gott
Ragnar Borgedahl - Hum Hum från Humlegården
Kenta - Utan att fråga
Knutna nävar - Sången om Stalin
Blå Tåget - Staten och Kapitalet
Stefan Demert - Bertil och Sven
Hoola Bandoola Band - Hercules, Victor Jara, Filosofen från Cuenca
Ola Magnell - Pappa, Påtalåten, Vargarnas vår

Ja det är väl ungefär sån där absolut normal musik jag brukar lyssna på när jag får en stund för mig själv. Och som jag njuter, utan att för den skull vara det minsta dugg vänstervriden. Musiken och texterna är gudomliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0