I took a walk with my fame down Memory Lane

Då är det gjort, the deed is done. Vi var alltså i vår kungliga hufvudstad och såg bandet som var mina absoluta gudar under den knepiga adolescens som kallas "puberteten". Och det var grymt. Visst, Liam har sett sina bättre dagar, och visst är låtarna från de senaste plattorna inte var man kallar klassiker, men vad gör det då?! När Liam harklade upp sig och avslutade med I am the Walrus så var det helt enkelt fantastiskt! Johan frågade varför jag aldrig någonsin varit och sett dem förut, på 90-talet, och jag sa som det var: "Jag visste att mannen i mit liv en vacker dag skulle komma hem med konsertbiljetter, lyxhotell och Sthlmsshopping, så jag väntade tills dess..." :)
Även förbandet - Ceasars (Palace) var en sån härlig nostalgitripp att jag och alla andra gammelrävar på läktarna tog oss för bröstet och mindes vår ungdom. Nej shit vad kul det var! Slog U2 alla gånger... Och söt-Johan var så duktig så, tog kort utan att knota, och sträckte sig till och med till att det hade varit "bra drag", vilket är det närmsta han någonsin kommer att berömma min musiksmak :)
Sen fick vi sova gott i våra Hästens-sängar, njuta av härlig hotellfrukost och shoppa oss spytrötta. Jag bringar hem ett stycke handväska, en stickad polo-slipover med knäppning, en turkos stickad klänning med storpolo och en randig T-shirtklänning. Det var ändå mer än vad min budget tillät. Och ja just, en röd topp med den klassiska loggan på - inga nymodigheter för Asta 86 inte! Vi hann även med en runda i secondhandbutikerna på Söder, men det var inte riktigt min kopp kaffe, även om Sockermunkens semlor inte gick av för hackor...
Kontentan av det hela: Jag är så glad så glad, jag har fått göra mågot jag alltid velat göra, och jag har gjort det med den mest perfekta pojkvän som vandrat på jorden. Idag är en bra dag :)


                    
Hotellet / Pizza Hut - mums! / På väg in / Min snygga tischa / lite hångel och popcorn hanns det med i väntan på bandet


Mannen, myten, ögonbrynen, legenden...


Liams grymma pose är intakt, 15 år senare


The band is new, the brothers remain

        
Vår roliga väggmålning / Hotellfrukost / Sweetie goes bratish med ryssmössa...

Allt från mig för tillfället kära ni, jag återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0