Hallå i stugorna

De senaste dagarna har jag känt mig lite synsk...som en slags reinkarnerad Saida ungefär, om nu någon minns henne. Hon var kvällspressens egna orakel som siade om folks borttappade saker - oftast om borttappade nycklar och vigselringar som enligt Siar-Saida "låg i ett byråliknande föremål" alternativt hade "tappats under en resa och hittats av någon annan". Kontentan var alltid att folk aldrig skulle få tillbaka sina grejer...
Men - i bästa Saida-anda ska jag nu komma med mina egna förutsägelser inför 2009, framspådda inte i kaffesump utan i bottensatsen av en päronmilkshake från McD.

2009 blir året då...
- Blondinbella gör "Årets nakenchock" i Let's Dance (en lågoddsare). Nakenchocken kommer att bestå av en cha-cha i kort kjol, Bella dementerar på bloggen "hallå, jag hade hudfärgade trosor", och når i samma stund sitt mål för 2009 - en miljon besökare... Hon firar med spraytanning.
- Torsten Flink blir less på presstorkan och medverkar i Doobidoo/slår ner en vakt/åker fast för innehav av Crystal Meth. Troligtvis alternativ två eller tre, ev. i sällskap med Persbrant, som även han lär tröttna på den självpåtagna isolering faderskapets fröjder medfött.
- Johans och min relation utsätts för svåra prövningar p.g.a. ett nyinskaffat Xbox Live... Alternativt räddar vi relationen med att skaffa ytterligare en TV!
- Ulf Lundell gör "sin sista" turné.
- Rolling Stones likaså.
- Min far går i pension, drabbas av göralöshet och blir vår egen Martin Timell. Jag ser framemot ett renoverat badrum - hejja pappa!
- Årets accessoar i Hollywood blir, som en effekt av adoptions- och hundboomerna de senaste året, en pensionär. Billiga i drift, duktiga lyssnare, och i jämförelse ser stjärnorna unga ut. Rent-a-senior kommer att slå stort, sanna mina ord. Madonna, JLo och Tompa går givetvis i bräschen.
- Och ja just ja...det svenska friidrottsundret tar samtliga guld på SM...

Kom ihåg var ni hörde det först...

Nej nu drabbades jag av suddighet i min vision, det återkoms senare. Ska slå upp en gammal Dennis Lehane-bok och njuta av bildspråket i beskrivningarna av Bubba Rogowski. Mannen är ett geni. Avnjuts i afton med fruktsallad och en trevlig blandad spellista feat. Nationalteatern (om Gud och sambon tillåter).

Vaya con dios amigos.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, du e för rolig du :)

2009-01-10 @ 14:17:12
URL: http://sannafro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0