Torke golv torke golv torke goooooolv

Bah humbug säger jag bara! I söndags gjorde jag och min bättre hälft Storstädningen med S: vi dammsög, bytte inte bara sängkläder utan ävan kuddar och täcken, tvättade ALLT som skulle tvättas, våttorkade varenda yta, dammsög t.o.m. uppepå bokyllorna, diskade vartenda "fin-glas" och jag tog t.o.m. ut alla kläder ur byrån och torkade byrålådorna!
I måndags var vi hemma vakna i sammanlagt fyra timmar, igår var vi hemma från halv sex, och den tiden sitter vi mest i soffan och myser eller är i köket och svänger ihop nåt gott. Men, MEN, idag torkade jag av golven/sängramen/byrån i sovrummet, och trasan såg ut som en liten hamster på en gång - lurvig och mysig. Där för undrar jag: vad fasen gör vi för fel?! Ska man behöva våttorka golven varje dag för att slippa få det äckligt lurvigt?! Vi har för sjutton inte ens husdjur...
Ja jag vet, jag är lite pedant också, men det här är helt sjukt. Missar vi någon oskriven regel i städandets ädla konst, eller vad är det frågan om? Jag har tidigare funderat på städhjälp, men då blir vi ju ruinerade, för denne måste ju då tydligen komma varje dag för att vi inte ska drunkna i damm...en gång i veckan räcker ju inte långt hos oss. Help me?! (och ja, vi har en del saker, men det är inte plottrigt, och vi har inte mycket textilier - överkast, ryamattor etc. utan ganska avskalat skandinaviskt) SÅ VAD ÄR PROBLEMET???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0