Phew...

Nu är brf-protokollet skrivet och skickat, och jag ska sussa några timmar...blev jobb imorn också, vilket är trevligt sett ur pengasynpunkt, och social synpunkt, men mindre bra för mitt pluggande (som det ändå varit lite si och så med sen Sthlmsresan) Svårt att komma igång igen...jag är invaggad i en falsk trygghetskänsla som säger "Åsa, du har all tid i världen på dig". Kanske bra med lite avbrott så jag får tummen ur?!

Dagens middag blev hemmagjord lasagne. Jag orkar inte posta receptet nu, kan fås by request, men de flesta kan väl laga en lasagne?! Dock knappast lika god som min, jag överträffade mig själv idag...(givetvis Härnögrillens recept...)

Sen har jag mumsat på en kopp te, blev så sugen när jag gick förbi te-hyllan på ICA att jag var tvungen att köpa mig nån Söderblandning, eller vad tusan det nu hette. Riktigt riktigt gott: rabarber, jordgubb och passionsfrukt...och jag brukar inte vara så stor på de där sliskiga fruktteerna. Annat var det på högstadiet, så levde jag på björnbärste med ett halvt kilo socker och en skvätt mjölk. Nu dricker jag mitt te "rent", socker sabbar rätt mycket av själva tesmaken. Snuttgubben köpte färskmalet kaffe han, så jag fick faktiskt ha honom vaken större delen av kvällen :)

Nu är det i alla fall bokat, 28/2 åker vi till Glada Huddik för behandling av snor och host. Hoppas hoppas hoppas det blir åtminstone lite bättre...hoppet är ju det sista som överger människan!

Annars en bra dag, slitigt med jobb men mysigt att få kura ihop sig i soffan med middag, godsaker och film sen. Tur att både jag och Johan gillar att löka, annars vette väl tusan om vi hade funkat ihop?? Hur klarar sig par där den ene är hyper och den andre slö kan man undra? Det måste ju bli jobbigt ibland? Nu ska jag i alla fall gå och borsta mina tänder och krypa till kojs. Väckaren ringer ack så tidigt imorgon...

Och just ja... vi får besök till helgen. En liten Mowgli-brun Kuckliss, back from the Canary Islands som ska komma upp och inta våran soffa. Härligt härligt, då blir det garanterar 1000 garv och McD till middag :)

God natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0