Ner på stada

Usch vad det var jobbigt igår...vi hade verkligen hunnit fästa oss vid lill-snuttan. Men det var skönt att se att hon inte blev ledsen av att komma hem till Camilla heller (uppfödaren) Och det är klart..där har hon sina fyra ungar (nästan vuxna men ändå) och ytterligare nio kompisar att leka med, så för henne gick separationen bra. Värre för oss, även om det känns ok...

Sen storstädade vi hemma - allt katthår måste ju ut. På 55 minuter gick vi över hela lägenheten: Johan dammsög och skakade mattor/täcken/kuddar och jag torkade varenda yta med såpvatten. Sen betraktade vi svettiga vårt verk och fann att det var gott...samt att vi hade slagit alla tiders rekord i snabb och effektiv städning. Jag började tänka i banor så som "det här skulle vi ju hinna göra flera gånger i veckan", men jag har inte riktigt vågat lägga fram förslaget. Och visst finns det mer i livet än att städa, men om vi skulle skita i att se 2½ män varje dag och istället städa...eller så nöjer vi oss med veckostädningen. Ja ja vi får se...

Nu ska jag iallafall ner på stan med min tjocka flodhästkompis Ejkej och äta lunch. För dem av er som inte vet det är Ejkej just nu hyresvärd åt en liten Det, som bor i magen och gör sitt bästa för att sparka sönder hennes höfter. Därav att jag får kalla henne min flodhäst - hon ser faktiskt ut som om hon ska spricka, fast på ett väldigt gulligt och mysigt put-mage-sätt :) Så jag ska snart åka och baxa in henne i Volvon, få se hur det går :P

Idag ska jag även laga min fantastiskt goda Chili con carne. Visste ni btw att äkta Chili con carna (Chili med kött) inte ska ha några bönor i sig. Det är fattigmansvarianten, för de som inte hade råd med så mycket kött. Jag vill nog dock ha båda vita bönor och kidneybönor i min chili...känns inte så matigt annars. Inte vill jag ha ris till heller, utan bara rostmackor att bre mumset på! Hur äter ni Chili kära läsare?

Nope, hasta la vista, nu ska jag ta på mig ett par byxor och bege mig mot Strengbergsgatan! Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0