Mums!

Visst är det konstigt att man äter/dricker lika mycket med ögonen som med smaklökarna?! Vilken billig kack-mat som helst kan se så himla god ut om man lägger upp den lite snyggt, med fina servetter och lite tända ljus på bordet. Det senaste tillskottet på mitt bord är denna läckra turkosa Höganäs-kanna, perfekt för citronvattnet!


Jag älskar den turkosa glasyren. Hade inte Johan redan haft hela serien med tallrikar, assietter, koppar, skålar och sockerskålar i blått så hade jag lätt samlat ihop en mix i brunt och turkost. Mumma!

Idag har jag, precis som igår varit nere i Sundsvall och pluggat El Grande! Jag har aldrig känt mig så kass som jag gör nu, har inte alls kommit igång med skolan sen förra tentan utan mest varit tankspridd och ofokuserad. Så jag räknar kallt med att köra på båda tentorna, klarar jag en av dem blir det bonus. Men sen jäklar ska jag spika omtentorna, börjar bli lättare att kliva upp på morgonen och sätta sig med böckerna nu när det är ljusare. Även lättare att motivera sig att pendla ner på föreläsningarna när det inte är snöstorm eller ishalka ute. Allt bli liksom lättare ju närmare sommaren vi kommer!!

Nu blir det såld på hus, är inne i en väldig inredningsfas just nu känner jag...inga stora projekt, utan mer plocket-som-gör-helheten. Bye!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej Åsa! Jag är med i en inredningsfas just nu! Men jag är mer så att jag vill göra om allt så till sist blir det inget alls gjort. =) men det kommer nog snart!



Puss!

2009-02-17 @ 23:44:01
URL: http://rockit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0