Löning på onsdag, då mår man riktigt bra...

Kommer ni ihåg kycklinglåten?

Idag kom då de efterlängtade pengarna, och jag kan fortsätta konsumera. Hey, någon måste ju se till att vi kommer ur finanskrisen?! ;) Shoes anyone?

Ska även dra igång med ett sjukt intressant ämne nu, nämligen räkenskapsanalys. Intressant eftersom vi ska skriva en rapport om valfritt företag, där vi analyserar deras årsredovisningar de senaste fem åren. Jag har valt mitt gamla sommarjobb - Sund Birsta, vilket jag tycker är ett mycket intressant företag att granska. Så det ska bli superkul faktiskt, även om arbetsbördan känns rätt tung... Så nu har jag beställt böcker och ska strax prova att ringa ekonomiansvarige på SB igen, för att höra om jag kan få komma dit och kopiera deras redovisning så slipper jag betala 500 spänn till Bolagsverket...

Makron känns inte riktigt lika rolig att ta itu med, vilket är synd, Om jag bara hade läst makron hade jag kanske haft lite mer intresse, men det känns så himla fjärran från vad jag vill syssla med sedan. Någon politisk finansiell karriär har aldrig stått högt upp på min agenda. Sen blir det väl så, när man läser år ett och två parallellt att man lägger mer krut på år 2. Det är både svårare, mer givande och framförallt roligare!

Så där ja, jag har en riktigt produktiv dag idag. Bäst jag skjuter upp nåt tills imorn, så jag inte dör av Duktig-Flicka-syndromet... Japp, då var det klart, jag ringer inte och bokar service på bilen idag. Nåt ska man ju ha kvar att gruva sig över...

Hejdå läsare...och ni skulle ju faktiskt inte dö av att kommentera lite mer. Jag är inte farlig, bara man är varlig. Kan ni ju tro på om ni vill...
Bye bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0