Kontrasternas dag!

Inledde morgonen på sämsta tänkbara sätt: vakna kissnödig kl 6 och inse att vi är på Lungön - dvs. utedass. Sur som satan och kall redan kl nollsexnollnoll, ingen höjdarstart. Men jag kan säga som så att dagen blev bättre och bättre!

Efter skotertur åkte vi hem till stan, duschade och skyndade oss ner till Birsta, efter ett kort stopp på MIO i H-sand för att handla två finfina vägghyllor och en vas som jag inte kan bestämma mig för om den är ful eller cool... Döm själva.

Johan säger att den är lik ett människohjärta, jag lutar åt juver eller pung...
Få se om den får stå framme härhemma eller inte...

Sen blev det en hel massa inköp, mest "nyttiga" saker, så som nya täcken till sängarna, ny badrumsmatta, en hel massa goda duschkrämer (som jag bara måste ha...) Sen shoppade vi loss på nya glas, hittade jättefina Iittala-glas som inte var så fasligt dyra (eller jo ganska, men allt är ju relativt...) och lite Höganäsgrejer: karaff, en te-kopp till mig (båda i turkost) och en jättesöt svart burk med glaslock för flingsaltet vårat... Så nu har jag fått min dos homestyling för ett tag, skönt det :)

Snygga "vardagsglas" från Iittala.


Mitt täcke är ungefär 300 ggr tjockare än Johans...


Jag kan gå igång Big Time på ett nystädat badrum :P

Även så hittade jag ljusstaken jag fick av mamma eftersom hon "hade en över"... Ljusstaksjäveln kostar alltså nästan 700 spänn i butik, vilket gör den till min (mig veterligen) dyraste ljushållare. Eller förresten, nu ljög jag, har några från studenten som inte var gratis, men just den här tycker jag är så sjukt snygg:

Den är dock lite klurig att få stabil! Tummen-mitt-i-handen...

Avslutningsvis en skrytbild på vårt nystädande hem (läs matrummet). Jag går mest omkring och gottar mig nu över att det inte ligger tvätt överallt, och att jag har tänt ca en miljon värmeljus överallt. Myspys!


Nu glass med chokladsås, sen sova! Nattinatt bloggläsare

Kommentarer
Postat av: erica

honey, när dina teakljus anländer så kommer ditt hem vara fulländat =) rymmer till er nån dag tror jag, vill inte bo i en flyttkartong längre!

2009-02-15 @ 22:54:32
Postat av: Åsa

Du är alltid välkommen stumpan :) Din karl rymde ju hit igår, så nu är det allt din tur att slippa kaoset ;)

2009-02-16 @ 11:03:15
URL: http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0