Kalla tår

Nu har vi varit och tvättat den nyfixade Volvon, som nu är alldeles glansig och fin! Men kallt om tårna var det vill jag lova, eftersom jag var lat och bara hoppade i ett par sneakers... Dålig idé fröken R, det var ju för fasen 13 grader kallt ute! Så nu tinar jag tårna med en varm laptop i knät.

Idag har det pluggats, men ju mer jag läser desto mindre fattar jag...typiskt. Men det brukar ju kännas så, för jag inbillar mig att tentorna är så mycket svårare än vad de ju faktiskt är. Så det går nog bra det här också hoppas jag :)

Igår var vi hos Markus och Erica och firade födelsedagsbarnet i efterskott. Mycket mumsig tårta bjöds det på, och sen ville Erica promt ha sällskap på Ljusparty hemma hos vår arbetskompis Maria. Så efter ytterligare fika (bl.a. vaniljhjärtan med vit chokladtryffel...(!)) så blev jag några ljus rikare...även om jag inte riktigt fattar varför man ska behöva köpa lyxljus...man eldar ju bara upp dem?! Men man måste ju handla ändå känns det som, grupptryck om inte annat, och de luktade faktiskt gott :)

Annars rullar livet på. Var väldigt nära att köpa ett par söta skor idag på HM. Men eftersom de var skavda, alltså rejält skavda, så frågade jag hon som driver stället om hon hade ett par till i strl. 37. Nej sa hon, och återgick till att ställa upp schampoo på hyllan. Ok, sa jag, men kan du åtminstone titta om det här är en skada i "lädret" eller om det går att putsa bort. Varpå människan tittar på skon i ca. 2 sekunder och säger: nej de har nog fått sig en smäll i transporten. Sen sa hon inget mer. Och alltså jag blir så FÖRBANNAD så jag nästan dog. Ok, hon vill inte sätta ner skorna, det är fint så, för jag vill inte köpa ett par defekta skor om jag så fick dem för halva priset, men - MEN, man kan ju åtminstone vänta sig att hon ska ta bort skorna och inte bara ställa tillbaka dem på hyllan tills det kommer en stackare med hund och vitkäpp som inte ser att de är halvtrasiga?! Det verkar vara en jävla kärring som jobbar där, inte konstigt att det går utför med handeln i den här stan?! Så det blev inga skor, och det är typ tredje gången jag retar upp mig på henne, så nu har jag köpt min sista pinal på HM i Hsand. Grattis...

Nu blir det chili...night night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0