Jakt och bröllop

Idag blev det då klart, att Vickan och hennes gymkille ska gifta sig. Jag är en born romantiker, men kan ändå inte låta bli att skita totalt i detta... Vi zappade mellan kanalerna och hamnade mitt i någon direktsänd intervju med de unga tu, och det var verkligen jobbigt pinsamt och uppstyltat. Även så ska regeringen nu bereda plats i stadsbudgeten för detta kungliga bröllop, och jag vet ju vad jag tycker om detta...
Om man varje år, under många år, pungslagit svenska folket på miljoner i socialbidr...förlåt, APANAGE, bör man då inte själva kunna bekosta dotterns bröllop såhär i kristider? (För visst är det brukligt att brudens föräldrar betalar?)

Sedan, att rojalister hävdar kungahusets ekonomiska fördelar, att ett bröllop drar in mer pengar till stadskassan än det kostar...ja ja, ge mig en utförlig kalkyl ska jag kanske eventuellt överväga att bemöta detta faktum, förslagsvis med det fåfänga i själva tanken att ärva eller gifta sig till en titel...

Glad är jag dock att min bättre hälft är lika anti mot detta förlegade tankesätt som jag är... Och var han det inte förut, så är han det definitivt nu. TV4+ tyckte nämligen att det var en bra idé att lyfta bort Johans cineastiska höjdpunkt, Jakt&Fiske ur tablån till förmån för ett specialinsatt program om ovan nämnda förlovning. Ni får ju själva föreställa er vilket ramaskri det orsakade här hemma, och vi var tvungna att köpa chips och dip för att mildra smällen. Räkningen för sveda och värk skickar vi till Daniel Westling, c/o Victoria Bernadotte, Drottningholms slott, Sweden...

Roligare är att vi åker bort i helgen, håll alla tummar för oss nu!! :) Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0