Helg?

För er kanske, men inte för mig. Men imorn kväll då jäklar ska jag njuta av friden. Ska bara överleva några timmar på Härnögrillen förut.
Kan ärligt säga att jag aldrig haft så kul på ett jobb förut. Ok, det kanske inte är världens mest varierande eller tankekrävande sysslor jag utför, men jag lär mig laga mat, får betalt för det, och skrattar mig halvt medvetslös så gott som varje gång jag jobbar. Idag var ju Carros charader en höjdare, räkimitationen borde någon ha filmat?!

Ikväll blir det en lugn och mysig kväll i soffan, äta lasagnen som är kvar från igår, toppa det hela med Cola och chokladpudding, och så ska vi nog se nån bra film. Det ska bli så skönt!! Sen jobbar jag imorn, och Kuckliss kommer upp, och sen ska jag bara vila söndag. Men sen... SEN blir det åka av för fröken R. Veckoplaneringen är smäckad:

Måndag: skola 10-17, handla lite mat, och sen ska vi städa hemma.
Tisdag: Lämna bilen på Volvo kl 7, skola 10-15, brf 18:30
Onsdag: Skola "bara" 8-12, sen tänkte jag köra ett långpass på gymmet, eftersom jag knappast lär hinna det mån-tisd.
Torsdag: Skola 10-12, lämna skivorna till mamma, sen ska det sittas seriöst med tentapluggandet, eftersom jag då har exakt en vecka på mig...
Fredag: Inlämningsuppgiften i Nat ek ska in (tror jag), vilket innebär att jag kan lyfta en börda från axlarna. Så skönt ska det bli!


Och utöver detta ska jag hinna träffa mina vänner och vara social med min käre. Lycka till...



Många undrar hur jag orkar hålla på och plugga som jag gör. Tycker jag alltid att det är roligt? Svar nej, faktiskt är det inte alls roligt ibland, i synnerhet inte när mina vänner och min sambo, som började jobba efter gymnasiet har råd att åka på allt möjligt, och har 5 veckors betalt semester medan jag står på Härnögrillen. Då suger det den berömda b*llen...
MEN, och det är ett stort men, jag gillar ju samtidigt omväxlingen i livet. Ena dagen är jag student, med sovmorgon och pyjamas-hela-dagen, nästa dag är det upp 5 och hasta på jobbet. Jag gillar det där, att inget riktigt hinner bli tråkigt och slentrian.
Men visst ska det bli skönt att börja jobba "på riktigt", dvs. fem dagar i veckan 47 veckor om året. Om inte annat ska det bli skönt med pengar, även om jag faktiskt hoppas och tror på ett roligt och utvecklande jobb efter studierna. Eller ja, roligare än Härnögrillen lär det inte bli, men kanske mer pengar :)

Min föreläsning om studieteknik och inlärning spar jag till ett senare tillfälle, för nu ska jag hoppa i duschen. Bilder på lasagnen finns i kameran och kommer att läggas ut sen för Edert tandvattens skull...

Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0