Exposé


Åh herregud vad trött jag är nu, finns liksom inte mycket som gick min och Carros väg idag på Härnögrillen. Det var beställningar som inte var färdiga, och saker som var slut till höger och vänster och tillslut bröt vi bara ihop och skrattade så tårarna rann. Jag menar: vad ska man göra? Svära som borstbindare har vi ju redan provat sisådär en 700.000 gånger, och det hjälper ju inte heller. Men Ericas sms gör en glad igen, hon är den peppigaste hejaklack en flicka kan få ;)

Men nu är jag mätt i magen, varm, ren och allmänt nöjd. Har tillbringat kvällen i sällskap med Jo Nesbø, mitt senaste fynd på deckarhimlen. Kan starkt rekommendera Snömannen, och jag tror stenhårt även på hans andra böcker, som ska inhandlas på en av årets bästa dagar!! Ni vet väl vad jag pratar om? BOKREAN startar ju den 24e, och gissa vem som ska hänga på låset 00:00?! Det är lite av en tradition sen jag flyttade hemifrån faktiskt, att gå dit och släpa hem minst två kassar, utöver det man förbeställt då såklart... Jag ÄLSKAR bokrean!!

Annars har jag varit asocial ikväll, lill-nosen och hela svärfamiljen är i stugan, men jag orkade faktiskt inte klä på mig, packa och åka ut på ön till utedass och frusna tår. Jag har världens bästa sambo, och hans familj är superhärliga, men just ikväll kände jag bara för att vara ensam och inte ens träffa en vän. Jag behöver min ensamtid ibland, om inte annat så för att jag faktiskt ska uppskatta min underbara sambo så mycket som han förtjänar. Ska nog även bara en sockerkaka med citron tills han kommer hem tror jag - det är få saker som gör honom lyckligare än att komma hem när det luktar nybakat :)

Jag hade faktiskt tänkt skriva en massa djupa och insiktsfulla saker här idag, men jag antar att den här bloggen tillsvidare får vara någon form av "Liftarens guide till galaxen", fast snarare "Wannabeens guide till Fröken R"?? Om jag nu har några wannabees längre, jag som har blivit präktig och tråkig. Men jag är ju fortfarande awesome, bara på ett lite nyktrare och mognare (?) sätt...

Yadda yadda yadda, dagens bästa är fem timmars sträckläsning utan dåligt samvete. Jag älskar den här post-tenta-känslan!!

Kommentarer
Postat av: Carro

man skulle ha haft en kuk ändå!

2009-02-22 @ 12:18:26
URL: http://rockit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0