En intressant tanke

Surfar runt på AB och hamnar här, där det ges en hel del intressant åsikter rörande barnuppfostran. Som (f.d.) lärare får jag givetvis inte instämma i vad apkatten säger, men jag tycker ändå att texten har sina poänger, på ett charmerande politiskt inkorrekt vis. Gagnas samhället av att sätta mjukt mot hårt alla gånger?

Inga f*cking Bracies idag heller, jag börjar bli lite less nu. Har smort in mig med Niveas kräksluktande tanninglotion två dagar i rad nu, för att bruna på armarna lite inför ankomsten av mina armband...men icke. Troligtvis ger jag upp imorgon...

Har även varit sanslöst trött ett par dagar nu, vilket jag tror beror på matbrist. Har varit en "duktig" flicka och inte käkat McD varje kväll, men tänk om det är precis vad min kropp behöver för att orka med tempot?! Förslag på gott kvällssnacks proppat med kolhydrater mottages gärna (och jag har provat mackor, smoothies, banan, nötter, sockerkaka med choklad och kolaremmar...) Men det är klart...mitt tempo bränner nog ut vem som helst, så det är väl bara att härda och försöka att inte tycka så synd om sig själv. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0