Dåligt värre

Är det något jag tycker är viktigt så är det kvalitet. Eller snarare att företag etc. håller sig till de villkor de lovar. Jag blir ju inte förvånad om min HM-tröja endast överlever 4 tvättar, men jag blir grymt sur om mina Espirit-toppar inte gör det.

Så till dagens sur-plut. Bracys.se... Jättegulliga armband, korta leveranstider och paketet hem i brevlådan för 24 spänn i frakt (vilket ändå är dubbla portot). Men icke. 14 dagar efter beställning kommer ett brev från posten att jag får punga upp ytterligare 22 kr för att få mina armband, plus att jag får masa mig ner på posten och hämta dem över disk, annars kommer det ta ytterligare några dagar. Och vadan detta? Jo tydligen har Bracys.se gått och köpt mazariner för mitt porto, för paketet är ofrankerat.
Och det är inte pengarna, det är den jäkla principen. Så nu har jag författat ett mycket moget mail, där jag talar om för Bracys.se att jag emotser en kreditering på ovan nämnda belopp, då bortsett från de olägenheter deras agerande har orsakat mig... Få se om jag får mina 22 spänn och helst lite till, för jag tycker att det är förbannat nonchalant.
Och nej, jag är inte dum i huvudet - jag fattar alla kan göra fel, men då ska det svida lite också anser jag, annars kan vi ju lika gärna ta allt vad kvalitetssäkran och företagsutveckling heter och kasta det i sjön. Bah humbug! Fast armbanden var snygga...

     

Nu ska jag åka ner till mamma och pappa och bo där i två dagar, så jag slipper kliva upp halv sex för att hinna ner på tentorna... Ska bli mysigt och skönt på alla vis att klemas bort, plus att Johan får äta vilken äckelmat han vill (ikväll hörde jag det viskas om saltströmming...) Han har dock separationsångest, vilket jag tycker är lite överdrivet när det skiljer 3,2 mil :) Han kan ju faktiskt sätta sig i bilen och komma ner om situationen skulle bli ohållbar...



Och såhär svart-sur blir jag verkligen när jag inte får saker och ting som jag vill ha det. Jag känner hur mina inre irritationsdemoner längtar efter att få kasta sig över de stackars Bracys-flickorna :)

Kommentarer
Postat av: Carro

haha SVART! Men fin va dom!



Yes, lördag kl 7! Ligger ju hemma just nu i sjukstugan här hemma men jag ska nog vara fit for fight tills helgen! =)

2009-02-18 @ 16:52:13
URL: http://rockit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0