Att tina en rumpa och putsa ett glasbord

Ja dagen började ju hemma hos mamma och pappa i kalla kalla Bevvan. -19,8 grader ute, då är man inte sugen på att kliva upp och ta en svinkall bil på tenta... Jag löste dock problemet med en stunds rumptinande framför kaminen samtidigt som jag åt frukost.

  

Sen är ju inte jag korkad, åtminstone anser jag inte det själv... Men något som jag inte fattar är varför mina knän blir röda i duschen... Inte hela benen utan just knäna. Vet någon en fiffig biologisk förklaring på detta?



(och nej, jag har inte rakat mina spiror på bra nog länge...)

Men nu är jag iallafall varm och glad, och snart mätt eftersom vi ska äta nytt mumsrecept idag: apelsinglaserade rotfrukter med en tabascokryddad kycklingfilé. Hubba hubba hubba... Och jag tänkte bjuda Erica på mat ikväll, eftersom jag vet hur mycket hon älskar rotfrukter, men hon svarar tyvärr inte på mobilen ;)



Kyckling, morot, rotselleri, kålrot, palsternacka och schalottenlök. Hela receptet ser ni på bilden, ser ni inte vad det står finns den i nya ICA Buffe-tidningen...



Även har jag dagens husmorstips till er som i likhet med oss varit dumma nog att köpa ett glasbord... Strunta i diskmedlet, blöta trasor och gnuggandet med toapapper... Spraya på med fönsterputs och torka med en luddfri trasa: Perfekt!



Nu ringde klockan, maten är klar!! Mer blogg ikväll, det är ju så skoj att skriva för andra totalt ointressanta (?) saker om sitt egna liv. Som en dagbok fast lite flashigare...

Kommentarer
Postat av: Carro

Åsa, jag luktar anjovis!!!

2009-02-21 @ 16:10:57
URL: http://rockit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0