Vett och etikett

Nu har jag busspendlat i två dagar. Det är ju en upplevelse för att uttrycka sig milt. Ingenstans blir mänsklighetens förfall så tydligt som på en buss. Samhället måste vara på väg käpprätt om man ska döma utifrån klientelet på buss 201.

Jag har därför skapat några enkla grundregler för Er att följa. De flesta handlar föga överraskande om kroppslukt. Den är nämligen ett stort problem på en varm och instängd buss. Du bör undvika att lukta följande.
Gammal armsvett
Gammal curry
Gammal kebebpizza
Gammal fylla
Aqua Vera-aftershave i stora doser

Dessutom bör du inte sätta dig bredvid mig när det finns tomma säten i bussen. Du bör heller inte försöka prata med mig om du märker att jag inte svarar på tilltal första gången. Jag vill nämligen inte ha några nya vänner som luktar illa. Surprise surprise...


Igår fikades det chips och surrades skit med Sofia. Johan beställde biljetter till konsert. Ett par riktigt bra artister, dock inte tillräckligt bra för att jag ska orka gå. Pluset är att det numera spelas riktig musik härhemma - Johan vill gärna lyssna in sig på Iggy Pop innan det är dags. Och sånt tycker vi om. Ganska mycket. Och Iron Maiden kan jag också leva med, i nödfall. Så länge jag slipper r'n'b-skiten.

Nu kanske en studiedag? Hoppla.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Säg till den gode Johan att han är mer än välkommen att rota igenom min samling av Iggy alster. Och du med förstås!

2009-12-16 @ 15:05:34
URL: http://www.cramp.se/magazine
Postat av: KateWellings

Tyvärr har mannen i huset inte blivit så imponerad av Iggy som jag hade hoppats. Men jag kanske får skicka ner honom på boot-camp?! Jag känner att jag brister lite i mina egna kunskaper i ämnet, och då är det inte så lätt att fostra andra...

2009-12-16 @ 15:30:26
URL: http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0