Mysdag!

Dagen fortsätter i samma positiva anda som jag hade planerat. Nu har jag smort benen och sitter här vid datorn. Läser halvtaskiga fjortisbloggar och lyssnar på Hoola Bandoola Band. Just nu Hercules. Vilken jävla låt!

Ska uppmana orken att antingen gå en promenad eller gå ner i källaren och plocka upp Rödhake, en gammal god deckare som jag känner för att läsa om. Eftersom jag är jag lär det ju bli källaren!

Domedagen närmar sej,
det säger dom allihopa.
Siare och profeter
ser slutet komma mot oss.
Men om livet är ett helvete för många
och ett paradis för få,
va'fan snackar dom då om domeda'n för,
då är det ju samma nu som då!

Bra musik och en god bok, det är fanimej balsam för själen. Snart ska jag slänga in lite Ola Magnell också, bara för att ytterligare spä på nostalgitrippen. Det är något visst med svensk progg. Det är det faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0