I höst...

Sitter och sjuk-funderar, sådär som man gör när man håller på att bli frisk men ändå inte är på jobbet. När hjärnan är pigg igen men inte kroppen och men således klättrar på väggarna.

I höst ska jag ju då inte jobba så mycket. Jag ska "bara" läsa 125%, och ha ett betydligt mindre ansvar i vår kära styrelse. Jag ska kort och gott få tid över till annat. Men till vad? Det är frågan.

Höstens planer - som säkert lär spricka snarast - men ändock...stavas:

- börja spika tentor (för många låga betyg från mitt lilla dubbelläsningsexperiment. Jag är inte nöjd med ett godkänt, vem försöker jag lura?)
- träna lite mer (min genetiskt fantastiska förbränning klarar det mesta, men för orkens skull vore det inte fel med lite mer muskler och lite bättre flås)
- ta hand om mig själv (man mår ju så mycket bättre bara man lägger på en ansiktsmask och målar naglarna)
- fortsätta städa (trots mycket att göra i sommar har jag fått till en riktigt bra rutin vad gäller hushållsarbete - dags att se om det håller i sig)
- och det allra viktigaste - lämna hemmet! (jag är en sån där liten hemmasittare, som gärna tillbringar lediga dagar i soffan med en bok. Det är inte bra. Minst en timme om dagen ska jag tillbringa utanför hemmets gränser - och då räknas inte skolan!!!)

Men can you blame me? Det är inte så lätt det här med olika rutiner, inte för mig i alla fall. Jag behöver en strukturerad tillvaro, och som student är det ganska svårt att få till. Vissa dagar är man så ledig att man inte vet vart man ska ta vägen, och vissa dagar gråter man i boken för att man har alldeles för mycket att göra och alldeles för lite tid att göra det på. Och så bloggar man istället... Men i höst blir det i vart fall ett seriöst försök att skapa den där optimala fördelningen. Så, nu vet ni det!

Även att det kanske fungerar att lägga ut bilder nu...min Johan är det sötaste som finns (igen)

Kommentarer
Postat av: Ejkej

Oh I remember those days när man pluggade, fast först tränade man, fikade lite o kanske surfade några gånger till också... :) Då kanske vi får ta en fikadejt eller två sådär i höst?!

2009-08-04 @ 14:35:43
URL: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0