Vi bor på landet, vi bor på landet...

Låten från Tv3s Grannfejden har ekat i mina öron idag sen vi runt 11-snåret styrde kosan norrut. Efter ett snabbt matstopp på Vraket gasade vi till Judeby, där min finfina AK och hennes Jim numera är bosatta. Så snart man skuttade ur bilen överfölls man av diverse djur - 3 små kissar, hund/älgkalven Nike och ett antal hästar, en gris, hönor, får och kaniner (det var dock bara katter + hund som egentligen överföll en..)

Dagen tillbringades sen bekvämt tillbakalutad i AKs soffa, med kaffe och nybakta scones - mums! Vi passade även på att göra testet "vilken psykopat är du" och  - surprise surprise, je suis Hannibal Lecter. Tydligen tar jag in upplevelser på ett intellektuellt plan snarast än på ett känslomässigt dito, och är outhärdligt snobbig. Mina kära vred sig av skratt, så tydligen stämmer det ganska bra med verkligheten :)


Jebus wants dipp?


Söta spinnmonstret Lollo


Fullblodspsykopaten Fia...


Husmor kokar kaffe

Även fick jag se världens smartaste uppfinning idag - och jag tror jag ska köpa en åt min käre. Men jag ska göra om den lite, i ryggen ska det in spik eller glasbitar eller nåt annat...så kan han ju bara försöka vända sig på rygg och ligga och tom-snarka... moahaha!


Misstänker att jag får köpa en med älgar om jag ska lyckas lura på Johan den...

Nu ska jag ta en powernap, är alltid så sjukt trött nowadays. Sen ska jag städa undan lite härhemma - ta itu med gårdagens disk bland annat. Funderar på att göra väldigt lite "måsten" ikväll, igår var inte så vidare värst roligt. Man måste kunna unna sig en ledig afton? Har ju dessutom fixat med Brf:ens räkningar idag, plus sprungit och kopierat upp en massa enkäter, så jag har inte varit helt och hållet oproduktiv. Kanske det blir en lugn TV-kväll i total ensamhet i afton - det vore faktiskt behövligt!!

Laters.


Kommentarer
Postat av: Fullblodspsykopaten

Tack för idag Sis, alltid lika mysigt att umgås med mina tjejer =) <3

2009-04-01 @ 20:10:45
Postat av: Fröken R/Sis

The same babe, kul med mini-roadtrip, och vraket var ju pricken :) Till skillnad från Hannibal vill jag ha min mat välstekt ;)

2009-04-01 @ 22:34:54
URL: http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0